Opony na tor

2000-2006 | silnik: S54
Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Opony na tor

Post autor: Idzik » śr gru 23, 2009 23:28

kostek_ja pisze:W napędzie na 4 pojawia się wówczas inny problem związany z napędem. To raczej nie systemy głupiały a właśnie napęd.
Wszystko zależy od napędu, w autach z centralnym dyfrem np. Sti, Evo nie można różnych rozmiarów, właśnie ze względu na możliwość jego uszkodzenia.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opony na tor

Post autor: Marcin_Os » czw gru 24, 2009 00:42

Idzik pisze:
kostek_ja pisze:W napędzie na 4 pojawia się wówczas inny problem związany z napędem. To raczej nie systemy głupiały a właśnie napęd.
Wszystko zależy od napędu, w autach z centralnym dyfrem np. Sti, Evo nie można różnych rozmiarów, właśnie ze względu na możliwość jego uszkodzenia.
W takich autach opony powinny mieć jednakowy bieżnik.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

moalord
Posty: 131
Rejestracja: czw paź 08, 2009 21:44
Lokalizacja: PL - Bstok

Re: Opony na tor

Post autor: moalord » czw gru 24, 2009 01:15

I znowu OFF TOPIC - ponawiam zadane pytanie

"To nie kupować tego zestawienia ?

Rożnica między 245/35/18 i 265/35/18 jest 2,19%

W przypadku 245/35/18 i 265/30/18 jest 2,03% - a takie zestawienie było w poście opisywane jako najlepsze do m3.....

Wiec wkońcu jak to jest ?"

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Opony na tor

Post autor: kostek_ja » czw gru 24, 2009 02:19

moalord pisze:W przypadku 245/35/18 i 265/30/18 jest 2,03% - a takie zestawienie było w poście opisywane jako najlepsze do m3.....
Było tak o rozmiarach 245/35/19 i 265/30/19.

Ja bym dał na 19tki z przodu właśnie 245/35/19 a z tyłu 265/30/19 albo 265/35/19 (ja bym wolał 265/30/19 gdyż i lepiej wygląda i są wówczas trochę krótsze przełożenia)
Na 18tki analogicznie 245/40/18 i 265/35/18, albo 265/40/18.
moalord pisze:"To nie kupować tego zestawienia ?
Jak masz w dobrej cenie to bierz. Różnicy nie zauważysz ;)
moalord pisze:a na przód wiadomo, nie szkoda nowych ;)
Zależy czy masz zamiar jeździć bokami czy na czas. U mnie podczas track day'a przód schodzi z reguły ok 2 razy szybciej niż tył, ale i tak dosyć szybko.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Opony na tor

Post autor: djset » pt gru 25, 2009 09:49

Korzystajcie sobie z kalkulatorów przeliczających opony, np takiego: http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm (pełno jest w internecie podobnych).
Zalecana różnica między oponami to 2%, dopuszczalna do 5%... I weźcie pod uwagę, że przy samochodach ///M tył zazwyczaj dużo szybciej się kończy, więc jeśli opona ma 8mm bieżnika, on zjedzie do 3mm (prawie do ograniczników) to oponę macie o 1cm mniejszą (promień mniejszy o 5mm)! Więc obwód także znacznie się zmniejszy, bo taka opona w porówananiu do nowej będzie miała obwód mniejszy o 63mm, czyli 6,3cm!

Jeśli chodzi o koła 19" mam 245/35/19 i 275/30/19 i jest ok.
Do cywilnej jazdy polecam opony o oczko węższe, czyli: 235/35/19 i 265/30/19.

A i jeszcze jedno bardzo ważne! Ja stosuje opony na przednią i tylnią ośkę tego samego rodzaju, tzn ten sam producent i ten sam model! Przy różnych, auto róznie może sie zachowywać; jedne są twarde, inne miękkie, później po rozgrzaniu jedne te twarde mogą być miekkie, a te miękkie za miękkie... I na deszczu różne opony różnie sie zachowują... Ale co ważniejsze, producenci opon mają swoje tolerancje odnośnie wymiarów i już kiedys się zdziwiłem, jak kiedyś kupiłem (co prawda do "ałdi") NOWE opony 225/45/17... Chodzi o te że dwie były od jednego producenta i dwie od innego... I różniły się wysokością o prawie 1cm!!! Do napędu na jedną ośkę mogło by być, ale do quattro nie... Różnice w keceniu się osi wykończyły by sprzegło podające napęd na tył... Ale do ///M (napęd tylko na tył) mogą być rożne opony na przód i inne na tył.

ODPOWIEDZ